Kära advokatnördar

Jansson & Norins digitala kostym lanserad

Det är inget att tvista om – Göteborgs piggaste juristfirma Jansson & Norin har en ny webb och den ser riktigt bra ut. Raket har formgett, fotograferat och producerat juristernas nya digitala kostym och på köpet lärt oss att varken "Ally McBeal" eller "Suits" är helt och hållet verklighetsförankrad.

Publicerad:
15 februari, 2013

Raket har formgett, fotograferat och producerat juristernas nya digitala kostym och på köpet lärt oss att varken "Ally McBeal" eller "Suits" är helt och hållet verklighetsförankrad.

Nils-Erik och Johan på Jansson & Norin är inte bara excellenta jurister – de är också moderna, digitala och kommunikativt medvetna affärsmän. Raket gav juristbyrån en ny webbplats där personerna och hantverket bakom juridiken får stå i fokus, snarare än paragraferna.

Trots att laguppställningen utgörs av ganska få, unga personer visar J&N stolt upp sina stjärnor – och låter deras passion för sitt arbete i allmänhet och sina specialitéer i synnerhet skina igenom. Vi tror alltid på att låta människan komma fram. En juristbyrå skall kunna sin sak och det vill webbplatsen visa med ett digert innehåll av juridiska kunskaper, insikter och nyheter. Men det ska också vara lättillgängligt för lekmän. En tydlig, sober typografi och bistående illustrationer gör sitt för att lätta upp.

Tryggt men snyggt.

Advokater med gott omdöme.

Juridisk hjälp är hett villebråd på nätet. J&N har tidigt förstått vikten av både sökmotorsoptimering och funktionella digitala kanaler kopplade till denna.

Att få en tydligare uppdragsbeskrivning via ett kontaktformulär före ett telefonsamtal är ovärderligt och ett av webbplatsens huvuduppgifter.

Att J&N förr eller senare kommer att ta över världen är uppenbart. Att göra en övertygande, säljande webbplats för någon med en sådan uppsjö av lovord på rejta.se och Google+ är inte svårt. Högst rankade i landet? Ja, det förstår vi.